"Voldtektsbølgen i Oslo kan ha en sammenheng med terrorangrepene"

Har to fritimer i løpet av skoledagen, og de bruker jeg på å lese nyheter på VG og Dagbladet sine nettsider, så jeg har jo selvklart fått med meg det som foregår i Oslo for tiden. Blir så irritert når folk kommer med uttalelser om "Voldtektsbølgen i Oslo kan ha en sammenheng med terrorangrepene", det kom fra den svenske forskeren, Peter Gill. 

Det Anders Behring Breivik gjorde i Oslo og på Utøya den 22. juli har ingenting med voldtekt å gjøre. Han tok livet av 77 uskyldige mennesker, fordi han følte at han måtte redde resten av Norge fra Arbeiderpartiet. Hva har det med voldtekt å gjøre?  Det som har skjedd i Oslo i det siste er helt forferdelig, der menn som har null respekt for kvinner, og tar det dem vil ha fordi dem kan, fordi dem er sterkere enn kvinner, og utnytter det. Slik skal det ikke være. Mange av voldtektsmennene er av utenlandsk opprinnelse, de kommer fra land der kvinner ikke er verdt noe, og der voldtekt er en del av hverdagen. Men kommer man til Norge, så skal man respektere Norges regler, og normer. 
Det Anders Behring Brevik ville, var å spare Norge for sånne som kommer til Norge, og fortsetter å leve etter deres land sine regler. 
?Dette er VÅR nasjon, VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på. Vi vil gi alle (innvandrere) muligheten til å nyte godt av alt dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, syter og geberder deg over VÅRT flagg, VÅR ed, VÅR kristne tro eller VÅR måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å benytte deg av en annen stor australsk rettighet, og det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke liker deg her, så DRA. Vi tvang deg ikke til å komme. Du søkte deg hit" 
-Australias Statsminister  

Må si meg enig i det, uten å være rasistisk. For når man flytter til et annet land, så må man faktisk tilpasse seg det landets regler og lover, og ikke forvente at det norske folket skal tilpasse seg deres regler og lover.
Akkurat som jeg har tilpasset meg reglene og lovene her i usa..  

Noen andre som irriterer seg over at terrorangrepet blir sammenlignet med voldtektsbølgen? 
Måtte bare få ut litt frustrasjon! 


  11 kommentarer

Postet av: Heidi Nathalie
Syns du har helt rett! Er så dritt lei av å høre at det har en sammenheng, at det er jenters feil eller andre ting. Det er virkelig ingen som VELGER å bli voldtatt, og det er heller ikke 22. juli sin feil at det skjer sånne ting. Jeg håper de finner en løsning på dette snart! Selv skulle jeg kjøpe voldtektsalarm i går, men det var ingen igjen. Anbefaler selvfølgelig alle jenter til å gjøre dette!
03.nov.2011, 16:28
URL: http://hnphoto.blogg.no
Postet av: Silje Birkhol
Fin blogg :D Ha en fin dag
03.nov.2011, 16:29
URL: http://kamerasilje.blogg.no/
Postet av: Sunniva - kommenterer alltid tilbake!
Herregud! Voldtekt og Utøya har ikke noe å gjøre med hverandre :/
03.nov.2011, 16:30
URL: http://suia.blogg.no
Postet av: letmefly
Jeg er helt enig med deg. Mennesker som flytter til Norge fra andre land, er nødt til å holde seg til våre regler og lover. De kan ikke forvente at vi skal snu alle lover og la dem holde på som i hjemlandet sitt. Liker de ikke det, må de jo nesten bare flytte hjem igjen.

Det vi nordmenn kan gjøre i første omgang, er å være imøtekommende og ha respekt for enkeltmennesker. Men jeg kan helt ærlig si at jeg ikke respekterer mennesker med utenlandsk opprinnelse, som mobber, kjefter på nordmenn osv.
03.nov.2011, 16:32
URL: http://www.letmefly.blogg.no
Postet av:
unnskyld, men på meg virker det som om du synes voldtektsbølgen er verre enn det ABB gjorde.. Du sier det på en slik måte at man får inntrykk av at du synes ABB hadde gode intensjoner, i motsetning til voldtektsmenn.. Håper ikke du er så syk. Du burde iallefall tenke litt mer over hvordan du formulerer deg. Han ønsket ikke å spare norge for slike hendelser. Han ønsket at folk som daglig lever med voldtekt, nedslakting av familien sin og krig skal fortsette med det isteden for å få en ny sjanse i ett annet land!

Voldtekt er forresten ikke en del av hverdagen i noen kulturer.
03.nov.2011, 16:32
Postet av: Stine Ailin♥
nei ærlig talt, voldtekt og utøya? eneste det har til felles er at det ødelegger mange liv. veldig bra skrevet det andre også, må si meg enig med deg, folk må tilpasse seg norge og ikke omvendt:)
03.nov.2011, 16:33
URL: http://stineailin87.blogg.no/
Postet av:
Det kan ha noe med at politiet er så opptatt med terrorsaken, at det blir "lettere" for gjerningsmennene å voldta.
03.nov.2011, 16:39
Postet av: Elisabeth i Montana
Anonym: siden dette innlegget handlet om voldtekt srev jeg om det, hadde jeg skulle gått inn på det som skjedde på utøya hadde det blitt noe helt annet. Det ABB gjorde var helt forjævlig, og det er jo selvfølgelig mye verre enn voldtektene, ikke at voldtekt ikke er ille, men det å ta liv av 77 uskyldige mennesker er nok verre.. Det jeg ville frem til med dette innlegget var at voldtektene i oslo ikle har noe med det å gjøre.

Mener heller ikke at voldtekt er en del av andre land sin kultur, men voldtekter i f.eks somalia er ikke uvanlig, bar baredet jeg mente. Ikke at det at det er vanlihere der rettferdiggjør det, det å behandle kvinner på den måten er jo selvfølgelig ikle akseptabelt verken i norge eller noen annen plass.
03.nov.2011, 16:45
URL: http://Ellemy.blogg.no
Postet av: memaran
"unnskyld, men på meg virker det som om du synes voldtektsbølgen er verre enn det ABB gjorde.. Du sier det på en slik måte at man får inntrykk av at du synes ABB hadde gode intensjoner, i motsetning til voldtektsmenn.. Håper ikke du er så syk. Du burde iallefall tenke litt mer over hvordan du formulerer deg. Han ønsket ikke å spare norge for slike hendelser. Han ønsket at folk som daglig lever med voldtekt, nedslakting av familien sin og krig skal fortsette med det isteden for å få en ny sjanse i ett annet land! Voldtekt er forresten ikke en del av hverdagen i noen kulturer."

Jeg blir så irritert når personer ikke greier å lese sammenhengen, eller ikke greier å lese HELE teksten.. Selvfølgelig mener hun ikke at voldtektene er verre enn 22 Juli. Man må jo lese HEILE greia. Bare av å lese første avsnitt forstår man jo hva hele teksten handler om. Serr. blir irritert :s
04.nov.2011, 09:51
URL: http://www.memaran.blogg.no
Postet av: Elisabeth
memaran: haha, helt eniiig! Hadde æ sku skrevve om terrorangrepet, så hadde jo det blitt en heelt anna sak, men nu gjorde æ ikke det :)
06.nov.2011, 21:04
URL: http://ellemy.blogg.no/
Postet av:
Er du rasist, skriver at de fleste er utlandske?

Du er utlandsk i Usa, skal de liksom si at alle norske er voltketsmenn eller tyver i usa? Dritt hore!

Jævla nazist
27.nov.2011, 09:31

Skriv en ny kommentar

Navn:


E-post:


Bloggadresse:




Husk meg?





Er en jente på 17 år, er på utveksling i Plains, Montana dette skoleåret. Før jeg kom hit gikk jeg Medier og Kommunikasjon ved Stangnes Videregående skole. Blogger om hverdagen min her i usa! Har også verdens beste kjæreste som venter på meg hjemme i Norge <3

arkiv


November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
Mars 2011
Februar 2011
Januar 2011
Desember 2010

kategorier


Andre utvekslingsstudenter
Foto
Hverdag
Mitt utvekslingsår
Søknadsprossessen

lenker






hits